Wady i zalety opakowań z białej tektury
Białe czy brązowe?
Każda firma, która wysyła produkty do klientów, wie, jak ważne jest solidne i reprezentacyjne pudełko. Skromny karton z tektury falistej to pierwsza linia obrony towaru przed nieostrożnymi kurierami i rzucającymi paczki na sortowni studentami. Gruba, 3 lub 5-cio warstwowa tektura amortyzuje i chroni zawartość paczki, dzięki czemu zamówienie dociera w nienaruszonym stanie. Przecież nie bez powodu większość sektora wysyłkowego używa właśnie opakowań z tektury falistej.
Niemniej jednak, gdy wszyscy (lub przynajmniej większość) twoich konkurentów używa opakowań z tektury brązowej, może warto wyróżnić swoje paczki białymi pudełkami. Lub kolorowymi. Dobrze zaprojektowane sprawią, że przesyłki będą wyglądać o niebo lepiej.
Dokonanie wyboru między opakowaniem białym a kolorowym nie jest jednak takie proste. Zaraz to znacznie ułatwię. Na początek przyjrzymy się zaletom i wadom białych pudełek wysyłkowych. Pomoże Ci to podjąć dobrą decyzję. Zacznijmy najpierw od plusów. Oto i one:
Świetnie się prezentują
Niezadrukowane białe pudełka kartonowe wyglądają o wiele czyściej niż zwykłe, brązowe opakowania bez nadruku. Jeżeli nie korzystasz na co dzień z niestandardowego drukowania, biel w prosty i niedrogi sposób wyróżni produkty sprzedawanych przez Ciebie marek. Oczekujący nudnej, brązowej przesyłki klient będzie pozytywnie wstrząśnięty jaśniejącą bielą bijącą z Twojego czystego, kartonowego opakowania.
Biel kojarzy się również z higieną i nieskazitelnością. To wrażenie czystości idealnie łączy się z produktami zdrowotnymi, spożywczymi lub kosmetycznymi. Brązowa tektura tak nie potrafi. Biała zapewni pozytywny wpływ na klienta.
Tworzą wysoki kontrast kolorów
Wzór drukowany na białym pudełku zawsze przyćmi kolor tego na tym brązowym. Dzięki bieli każda barwa błyszczy, a odcienie są bardziej jasne i prawdziwsze. Do zwykłego opakowania najbardziej pasuje brąz, granat czerń lub barwy pastelowe. W przypadku białej tektury nie musisz się martwić, jaki kolor wybrać. Każdy będzie wyglądać świetnie.
Większość dostępnych na rynku pudełek kolorowych, to po prostu zadrukowane białe. Jedyny wyjątek to opakowania czarne, gdzie atrament nakłada się bezpośrednio na brązowy papier. Piękno takiego rozwiązania polega na tym, że możesz użyć dowolnego koloru. Albo na przykład metody kontrastowej i zadrukować tło, aby opakowanie wyglądało na jednokolorowe z białym tekstem.
Czuje się ich high-end
Ostrzejsze kolory i czysty wygląd bieli nadają paczkom bardziej ekskluzywny charakter. Biały karton pozwala na tworzenie żywych, barwnych grafik, którymi można ozdobić całe pudełko. Klienci od razu poczują aurę luksusu, bijącą od przesyłek wysyłanych przez Twoją firmę.
Trudności łatwe do przezwyciężenia
Białe opakowania to jednak nie sam miód i orzeszki. Mają również kilka wad. Na szczęście większość z nich można zniwelować tak, że nie będą przeważać nad zaletami. Oto potencjalne minusy białych pudełek i przykładowe rozwiązania:
Łatwo się brudzą
Opakowania wysyłkowe wiodą ciężkie życie. Musimy pamiętać o podróży, którą każde z nich musi przebyć. Po opuszczeniu magazynu jeżdżą ciężarówkami, okrętują się na statki, wsiadają do pociągów i korzystają z ruchu lotniczego. Po drodze przechodzą przez wiele niekoniecznie czystych rąk. Zanim w końcu dotrą do swojego nabywcy, często zdarza się im też odpocząć na ziemi, poprzewracać w śniegu lub zmoknąć na deszczu. Nie zawsze wychodzą z tych przygód idealnie białe.
Co można z tym fantem zrobić? Niektóre firmy używają białej tektury wewnątrz, a brązowej na zewnątrz pudełka. Dzięki temu po otwarciu paczki zostanie zachowane wrażenie ekskluzywności, a zewnętrzna ścianka zamaskuje wszelkie zabrudzenia i zarysowania.
Nie wyglądają aż tak ekologicznie jak brązowe
Biała tektura falista pochodzi z odnawialnej masy drzewnej i podlega w 100% recyklingowi. Niektórzy klienci na pierwszy rzut oka postrzegają to jednak inaczej. Opakowania z brązowej tektury po prostu wyglądają bardziej „zielono”. Ludzie patrzą na nie i od razu wiedzą, że nikt nie potraktował ich wybielaczem ani żadnym innymi ostrymi chemikaliami. Możesz nie być akurat na miejscu, aby im wyjaśnić, że w przypadku białej jest dokładnie tak samo.
Jeżeli dbanie o środowisko ma znaczenie dla Twoich klientów, wydrukuj na białych pudełkach etykietę recyclingu. Niech wiedzą, że ich tektura ekologicznie w niczym nie ustępuje brązowej.
Mogą kosztować więcej niż zwykłe pudełka
Na cenę opakowań kartonowych wpływa wiele czynników. Wielkość, ilość, rodzaj fali. Za białe pudełka podobnie jak za brązowe – im więcej zamawiasz, tym mniej płacisz. Wymagają one bardziej skomplikowanego procesu produkcyjnego, przez co mogą kosztować więcej o koło 10-15%. Dodatkowa praca i materiały potrzebne do wytworzenia białego kartonu zwiększają koszty. W końcu pracownicy fabryki też muszę coś jeść.
Nie można jednak zapomnieć, że na bieli łatwiej się drukuje, co pozwala zaoszczędzić pieniądze podczas personalizacji opakowań. Ponadto białe tło samo w sobie staje się kolorem. Daje możliwość wykorzystania na swoją korzyść efektu negatywu. Jednokolorowy nadruk staje się dwukolorowym produktem końcowym.
Trzeba również pamiętać, że generalnie karton to niedrogie opakowanie. Niewielki koszt przejścia na białą tekturę może być niedrogim sposobem na uzyskanie doskonałego wyglądu. Pomimo dodatkowego wydatku do kosztu podstawowego, korzystanie z białych opakowań nadal jest bardzo opłacalne.
Szansa na rozwój
Wybór na pewno nie jest prosty. Jak wszystko w życiu. Niemniej warto spróbować wprowadzić nowe rozwiązanie, choć na chwilę, by na własne oczy przekonać się jak bardzo wrażenie ekskluzywności wpłynie na wzrost sprzedaży.